2010-10-16 | 15:35:43

~ true words

Vad är det jag gör egentligen?
Sitter och gräver mig ner i skiten.
När jag precis fått luft i lungorna, äntligen.
Men nej, ändå bevisar jag mig än en gång liten.

Solen skiner och fåglarna kvittrar glatt.
Men allt jag ser är regnet som öser ner.
Trots allas leenden och allas skratt,
Så är allas tårar och allas ilska allt jag ser.

Vad är det jag håller på med?
Jag drar med mig alla ner i den djupa brunnen.
Sårar när jag inte menar det, kan aldrig sluta fred.
Som om all medkänsla och all kärlek är försvunnen.

Jag kan inte se klart för alla dimma.
Jag virrar mig bort och faller, utan att nå jorden.
Som att stå på toppen av lyckan och av svindeln svimma.
Jag vet inte hur jag ska förklara, jag kan inte hitta de rätta orden.





ordenärlånadeav JRamos @bdbmenkanintefinnanågrabättreord.
0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: